statystyki

Jakie są konsekwencje podatkowe konkursów i loterii

autor: Tomasz Strzałkowski20.11.2016, 08:00
Loteria

Loteria urządzona i prowadzona przez dany podmiot bez zezwolenia właściwego organu jest z mocy prawa nieważnaźródło: ShutterStock

Nasza spółka planuje zorganizowanie akcji marketingowej. Ustaliliśmy nagrody, zastanawiamy się tylko, jakie obowiązki podatkowe będziemy mieć, jeśli zorganizujemy konkurs, a jakie kiedy loterię? Czy są jakieś różnice?

Reklama


Przy organizowaniu akcji marketingowych należy zwrócić szczególną uwagę na różnice między konkursem a loterią. Pojęcia te, mimo że wielokrotnie pojawiają się w przepisach prawa podatkowego, nie zostały w nich zdefiniowane. Ich błędna kwalifikacja może spowodować poważne konsekwencje włącznie z odpowiedzialnością karnoskarbową i nieważnością czynności prawnych.

Kiedy konkurs

Zgodnie ze słownikowym rozumieniem konkurs to impreza, przedsięwzięcie o charakterze artystycznym, rozrywkowym, sportowym, mające określony program i dające możliwość wyboru przez eliminację najlepszych wykonawców, autorów danych prac itp. zwykle wyróżnionych nagrodami. Zdaniem sądów administracyjnych o wydaniu nagród w konkursie można mówić wówczas, gdy został on ogłoszony wraz ze stosownym regulaminem. Ponadto uczestnicy powinni podjąć działania zawierające element współzawodnictwa. Konkurs powinien się zakończyć ogłoszeniem wyników, które mają ścisły związek z efektem bezpośredniego współzawodnictwa jego uczestników.


Pozostało jeszcze 87% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam już kod SMS
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Zapoznaj się z regulaminem i kup licencję
Więcej na ten temat

Reklama


Artykuły powiązane

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Prawo na co dzień

Polecane

Reklama