statystyki

Nie ma jednej usługi, gdy jest dwóch odbiorców

autor: Patrycja Dudek22.03.2016, 07:42; Aktualizacja: 22.03.2016, 09:47
prawo

Sprawa rozpatrywana przez warszawski WSA dotyczyła natomiast firmy świadczącej usługi marketingowe. źródło: ShutterStock

Jeżeli firma marketingowa obsługuje nie tylko zleceniodawcę, ale i jego klienta, to nie może twierdzić, że wydanie nagrody temu ostatniemu jest elementem jednej usługi – orzekł WSA w Warszawie.

reklama


reklama


Podobnie uznał niedawno Naczelny Sąd Administracyjny (sygn. akt I FSK 1668/14), tyle że wtedy chodziło o organizatora szkoleń i jego podwykonawców (pisaliśmy o tym: DGP nr 31/2016).

Sprawa rozpatrywana przez warszawski WSA dotyczyła natomiast firmy świadczącej usługi marketingowe. Twierdziła ona, że organizacja akcji promocyjnych i wydanie nagród laureatom to jedna usługa kompleksowa. – W związku z tym wydanie nagród nie może być opodatkowane VAT, bo ich cena jest wliczana do usługi marketingowej i w jej ramach opodatkowana – przekonywała firma. Podkreślała, że wydawanie nagród laureatom jest nieodpłatne.


Pozostało jeszcze 56% treści

PROMOCJA
Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc już od 33,00 złZamów abonament

Przeczytaj artykuł
Koszt SMS-a 2,46 złZapłać sms-emMasz już kod?
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Zapoznaj się z regulaminem i kup licencję

Polecane

reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Prawo na co dzień

Polecane

reklama