statystyki

Nie ma jednej usługi, gdy jest dwóch odbiorców

autor: Patrycja Dudek22.03.2016, 07:42; Aktualizacja: 22.03.2016, 09:47
prawo

Sprawa rozpatrywana przez warszawski WSA dotyczyła natomiast firmy świadczącej usługi marketingowe.źródło: ShutterStock

Jeżeli firma marketingowa obsługuje nie tylko zleceniodawcę, ale i jego klienta, to nie może twierdzić, że wydanie nagrody temu ostatniemu jest elementem jednej usługi – orzekł WSA w Warszawie.

Podobnie uznał niedawno Naczelny Sąd Administracyjny (sygn. akt I FSK 1668/14), tyle że wtedy chodziło o organizatora szkoleń i jego podwykonawców (pisaliśmy o tym: DGP nr 31/2016).

Sprawa rozpatrywana przez warszawski WSA dotyczyła natomiast firmy świadczącej usługi marketingowe. Twierdziła ona, że organizacja akcji promocyjnych i wydanie nagród laureatom to jedna usługa kompleksowa. – W związku z tym wydanie nagród nie może być opodatkowane VAT, bo ich cena jest wliczana do usługi marketingowej i w jej ramach opodatkowana – przekonywała firma. Podkreślała, że wydawanie nagród laureatom jest nieodpłatne.


Pozostało 56% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
7,90 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane