statystyki

Opłatę reklamową należy klasyfikować do paragrafu 038

autor: Magdalena Sobczak01.02.2016, 09:49; Aktualizacja: 08.02.2016, 20:30

Rada gminy zdecydowała o wprowadzeniu opłaty reklamowej. W uchwale określono też m.in. zasady jej ustalania i poboru. Do jakiego paragrafu trzeba taką opłatę zaklasyfikować?

Reklama


Od 11 września u.br. obowiązuje ustawa z 24 kwietnia 2015 r. o zmianie niektórych ustaw w związku ze wzmocnieniem narzędzi ochrony krajobrazu (dalej: ustawa krajobrazowa). Ustawa ta wprowadziła m.in. możliwość uchwalania przez rady gmin opłaty reklamowej. Generalnie opłacie tej podlega umieszczenie tablic i urządzeń reklamowych widocznych z przestrzeni dostępnych publicznie, niebędących szyldami oraz znakami drogowymi i tablicami informacyjnymi.

Opłata ta składa się z dwóch części: stałej, zryczałtowanej i zmiennej (uzależnionej od powierzchni nośnika reklamy). Warto pamiętać, że gminy nie mają obowiązku wprowadzania opłaty reklamowej. Przepisy dają im jedynie taką możliwość, co ma pomóc w uporządkowaniu przestrzeni publicznej, zachowaniu ładu przestrzennego i ochronie krajobrazu.


Pozostało jeszcze 76% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Więcej na ten temat

Reklama


Artykuły powiązane

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane

Reklama