statystyki

Opłatę reklamową należy klasyfikować do paragrafu 038

autor: Magdalena Sobczak01.02.2016, 09:49; Aktualizacja: 08.02.2016, 20:30

Rada gminy zdecydowała o wprowadzeniu opłaty reklamowej. W uchwale określono też m.in. zasady jej ustalania i poboru. Do jakiego paragrafu trzeba taką opłatę zaklasyfikować?

Od 11 września u.br. obowiązuje ustawa z 24 kwietnia 2015 r. o zmianie niektórych ustaw w związku ze wzmocnieniem narzędzi ochrony krajobrazu (dalej: ustawa krajobrazowa). Ustawa ta wprowadziła m.in. możliwość uchwalania przez rady gmin opłaty reklamowej. Generalnie opłacie tej podlega umieszczenie tablic i urządzeń reklamowych widocznych z przestrzeni dostępnych publicznie, niebędących szyldami oraz znakami drogowymi i tablicami informacyjnymi.

Opłata ta składa się z dwóch części: stałej, zryczałtowanej i zmiennej (uzależnionej od powierzchni nośnika reklamy). Warto pamiętać, że gminy nie mają obowiązku wprowadzania opłaty reklamowej. Przepisy dają im jedynie taką możliwość, co ma pomóc w uporządkowaniu przestrzeni publicznej, zachowaniu ładu przestrzennego i ochronie krajobrazu.


Pozostało 76% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane