statystyki

Akcje promocyjne pod lupą urzędników skarbowych

autor: KaJ13.04.2015, 07:35; Aktualizacja: 13.04.2015, 08:00
euro-waluty-lupa-finanse

Wątpliwości miały zwłaszcza banki. Kwestią podstawową jest to, czy wprowadzenie nowych regulacji wyłącza możliwość stosowania przez nie zwolnienia związanego ze sprzedażą premiową.źródło: ShutterStock

Wprowadzenie do ustawy o PIT nowych regulacji nakładających na banki, spółdzielcze kasy oszczędnościowo-kredytowe oraz instytucje finansowe obowiązek poboru 19-proc. podatku w związku z organizowanymi przez nie akcjami promocyjnymi wywołało burzę. Skąd to zamieszanie?

Wątpliwości miały zwłaszcza banki. Kwestią podstawową jest to, czy wprowadzenie nowych regulacji wyłącza możliwość stosowania przez nie zwolnienia związanego ze sprzedażą premiową. Mimo że Ministerstwo Finansów odniosło się do tego pozytywnie, to w ostatnich miesiącach wydało kilka zaskakujących interpretacji. Stwierdziło na przykład, że samo przyznanie punktów rabatowych uprawniających do zakupów po niższej cenie rodzi po stronie banku obowiązek poboru 19-proc. PIT, niezależnie od tego, czy klient rzeczywiście dokonał zakupów.


Pozostało 61% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
7,90 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane