Zadania i własna inicjatywa
VAT, akcyza, e-deklaracje
Zmiana urzędniczego wizerunku
● przybliżanie wiedzy z zakresu rozliczeń podatkowych („otwarte drzwi”, współpraca z mediami, infolinie),
● wsparcie merytoryczne podatników, w szczególności rozpoczynających działalność gospodarczą, poprzez zamieszczanie ważnych informacji na ogólnie dostępnych tablicach informacyjnych, stronach internetowych izb i urzędów skarbowych,
● opracowanie broszur informacyjnych określających krok po kroku procedury np. rejestracji w celu uzyskania NIP, rejestracji VAT itp.
* Na podstawie dokumentu „Zadania dla dyrektorów izb skarbowych i naczelników urzędów skarbowych Departamentu Administracji Podatkowej MF” Warszawa 2012
Z roku na rok obserwujemy wyraźną poprawę komunikacji z urzędnikami skarbowymi, co jest konieczne choćby z powodu licznych zmian w obowiązujących przepisach. Nowe pokolenie pracowników administracji doskonale pojmuje, o co chodzi, i potrafi wytłumaczyć przedsiębiorcom, rzemieślnikom wszystkie zawiłe sprawy. Urzędnicy wreszcie rozumieją, że kiedy trzeba, to należy wymierzać karę, ale niezbędne jest również objaśnianie.