Kiedy trzeba poinformować fiskusa o zmianie miejsca zamieszkania

autor: Ewa Matyszewska21.05.2012, 07:08; Aktualizacja: 21.05.2012, 11:07
Rozliczenia

Rozliczeniaźródło: ShutterStock

Dla rozliczeń z urzędem skarbowym ważne jest miejsce zamieszkania, a nie zameldowania podatnika. Każdą przeprowadzkę pod nowy adres trzeba zgłosić w skarbówce przy okazji najbliższych rozliczeń.

wróć do artykułu

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Redakcja gazetaprawna.pl
Źródło:Dziennik Gazeta Prawna
Polub Gazetaprawna.pl

Polecane

Reklama

Komentarze (13)

  • krecik(2014-04-27 23:48) Zgłoś naruszenie 01

    typowe, czeski film

    Odpowiedz
  • justyna(2014-03-10 21:04) Zgłoś naruszenie 00

    Przeczytałam artykuł. Mam taką sytuację: mieszkam w Warszawie, adres zameldowania poza Warszawą. Przez kilka lat rozliczałam się w US w Warszawie, w tym roku administrator systemu komputerowego w moim miejscu pracy dokonał jakiś aktualizacji skutkujących skasowaniem dotychczasowych moich danych adresowych i zastąpieniu ich starymi, wg których moim US jest urząd poza Warszawą, wobec czego w PIT-11 mam wpisany US poza Warszawą. Moje pytanie: czy mogę mimo tych błędnych danych w formularzu PIT-11 rozliczać się w US Warszawa? Czy też powinnam rozliczyć się w US wskazanym w PIT-11? Z artykułu wynika, że nie muszę wysyłać ZAP-3 i wystarczy, że składam PIT w US poza Warszawą i jest OK. Czy dobrze wszystko zrozumiałam? Z góry dzięĸuję za odpowiedź :)

    Odpowiedz
  • marlin(2013-09-27 16:46) Zgłoś naruszenie 00

    Ja jak wyjechałam do innego miasta do pracy i zlożyłam aktualizację ZAP-3, tak aby wszystko było dobrze, to jeszcze grożono mi kara z urzędu, że w nieodpowiednim czasie to zrobiłam i musialam pisać do poprzedniego urzędu skarbowego o przeksięgowanie wpłaty podatku~:( PORAZKA!!!

    Odpowiedz
  • janek(2012-05-27 11:27) Zgłoś naruszenie 11

    A skąd ma o tym wszystkim wiedzieć np. murarz, który wyjechał za chlebem do innego miasta i czasowo wynajął mieszkanie? Trudno chyba od niego wymagać znajomości ordynacji podatkowej, ustawy o zasadach ewidencji podatników, materialnego prawa podatkowego, w którym mówi się o miejscu zamieszkiwania i wielu rozbieżnych opinii i interpretacji w tej sprawie. A to przykład szerszego problemu, w jakiej sytuacji sie w Polsce stawia podatnika. W Anglii podobno przepisy też są pogmatwane, ale podatnik wcale nie musi ich znać, bo urząd skarbowy ma obowiazek powiedzieć mu po kolei jakie obowiązki na nim ciążą, jeśli np. chce prowadzić pub. A u nas można się najczęściej dowiedzieć, że w danej sprawie są rozbieżne interpretacje. Dlatego takie rzeczy, jak właściwość urzędu wobec np. braku meldunku, a tylko zamieszkiwania (nawet jeśli ktoś nie dopełnia obowiązku meldunkowego) powinny być jednoznacznie uregulowana w przepisach, a w najgorszym razie w oficjalnym stanowisku Min. Fin., żeby wszyscy wiedzieli i żeby do tego nie wracać, a każdy się zajmował tym, do czego jest stworzony, czyli np. murarz niech buduje domy najlepiej, jak potrafi i niech dobrze na tym zarabia, a nie siedzi i główkuje, w którym to urzędzie ja się mam teraz rozliczyć, bo są różne interpretacje... Ale tak to może być w jakimś normalnym kraju, ale nie u nas.

    Odpowiedz
  • jan(2012-05-27 08:19) Zgłoś naruszenie 34

    I to postawa POLAKA! (wpis 5) Gdzie tu poczucie człowieczeństwa, poczucie Polaka za patriotyzm i obowiązek wobec kraju?
    Inni mają obowiązek, a mnie nie tykać. Dziś mamy taką postawę POLAKA!

    Odpowiedz
  • mersault(2012-05-22 12:55) Zgłoś naruszenie 33

    Najlepiej nie mieć w dowodzie żadnego adresu zameldowania i po kłopocie. Ja się wymeldowałem, wystąpiłem o nowy dowód - bez żadnego adresu - i od tej pory mam spokój. Podaję adres, pod którym faktycznie w danym momencie mieszkam i żaden urząd nie ma podstawy, żeby złośliwie wysyłać mi pisma na jakikolwiek inny adres, niż ten, który podaję.

    Pokaż odpowiedzi (2)Odpowiedz
  • czytelnik(2012-05-21 18:35) Zgłoś naruszenie 12

    "Od 1 stycznia dane identyfikacyjne podatników są synchronizowane i aktualizowane za pomocą rejestru PESEL. W tym celu powstał Centralny Rejestr Podmiotów – Krajowa Ewidencja Podatników, do którego dostęp mają organy podatkowe".
    Ten co tak twierdzi mija się z prawdą. Nic takiego nie ma aktualnie miejsca!

    Odpowiedz
  • wqrzony(2012-05-21 15:27) Zgłoś naruszenie 00

    Kolego pod nr 1 - to nie forum anonimowych chorych psychiatrycznie.
    Jeśli nie masz nic do powiedzenia w kwestiach dotyczących rejestracji czy identyfikacji podatników i płatników, to pomyliłeś fora. Proszę admina o usuwanie takich nie na temat komentarzy.

    Odpowiedz
  • minia(2012-05-21 14:14) Zgłoś naruszenie 00

    A dla ZUSu odwrotnie. Nie ważne gdzie mieszkasz i gdzie płacisz podatki. Ważne gdzie masz meldunek stały. Tam z uporem maniaka będą słać wszystkie pisma a ex małżonek z lubością wywala je do kosza. Chory kraj, ot co.

    Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedz
  • Obecny rzad to rzad antynarodowy(2012-05-21 10:45) Zgłoś naruszenie 418

    Jednym slowem obecny rzad POTuskowej holoty utworzyl na terenie Polski burdel,w ktorym latwo propaganda POdlupiac ludzi,krasc,nawet zabijac,wynarodawiac.

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane