Niektóre wygrane w akcjach promocyjnych są objęte PIT. Bonifikata lub rabat mogą powodować powstanie przychodu. Część wydatków na promocję firmy uwzględnią w kosztach podatkowych.
Czy promocja piwa podlega VAT

Spółka zajmuje się produkcją różnych gatunków piwa, których dostawa stanowi czynność podlegającą VAT. Organizuje promocje handlowe mające na celu zwiększenie sprzedaży produktów wśród obecnych oraz potencjalnych odbiorców. Promocje kierowane są zarówno do kontrahentów spółki, pośredników, przedstawicieli handlowych, jak i ostatecznych odbiorców, tj. finalnych konsumentów. W ramach takich promocji firma organizuje konkursy oraz akcje promocyjne, których końcowym efektem jest wręczenie wyznaczonej nagrody rzeczowej w formie gadżetów: koszulek, kubków. Czy od takich nagród trzeba rozliczyć VAT?

Czy każdy rabat to przychód podatkowy

Firma w celu zachęcenia klientów do zakupu swoich towarów w placówkach handlowych zamierza przeprowadzić akcję promocyjno-marketingową, w ramach której będzie przekazywać klientom dokonującym zakupu towarów bony uprawniające do otrzymania rabatu kwotowego przy kolejnych zakupach. Czy taki rabat jest przychodem, który trzeba opodatkować?

Czy przy poczęstunku ważny jest limit 200 zł

Podatnik organizuje poczęstunek i/lub przekazuje wyroby ciastkarskie osobom fizycznym w ramach prowadzonych działań promocyjnych i marketingowych związanych z podstawową działalnością, jaką jest produkcja i sprzedaż tych wyrobów. Działania te przez wzrost rozpoznawalności produktów i kreowanie pozytywnego wizerunku mają wpłynąć na wzrost popytu na oferowane wyroby. Czy podatnik powinien zwrócić uwagę na wartość oferowanych produktów?

Czy wartość bonu należy wykazać w PIT

Pracownicy raz na kwartał otrzymują od szefa bony, za które mogą zrobić zakupy np. w supermarketach. Czy wartość takiego bonu jest przychodem, który trzeba wykazać przed urzędem skarbowym?

Czy zbycie bonów wpływa na CIT

W celu zwiększenia sprzedaży spółka z o.o. zamierza sprzedawać bony towarowe, tj. dokumenty na okaziciela o określonej wartości nominalnej, uprawniające do bezgotówkowego zakupu towarów w swoich sklepach. Nabywcami kart będą głównie osoby fizyczne, ale mogą sporadycznie być osoby prawne i jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej. Będą one miały możliwość nabycia bonów przez zapłatę ich ceny nominalnej. Czy sprzedaż bonów wpływa na rozliczenia podatkowe?

Czy jest zwolnienie do wysokości 760 zł

Spółka chce organizować akcje promocyjne i lojalnościowe dla klientów o charakterze sprzedaży premiowej polegającej na przyznaniu każdemu klientowi spełniającemu określone warunki nagrody rzeczowej lub pieniężnej. Wartość nagrody otrzymanej przez klienta nie przekroczy 760 zł. Czy wartość takiej nagrody będzie zwolniona z PIT?

To jest tylko część artykułu, zobacz pełną treść w e-wydaniu Dziennika Gazety Prawnej: Jakie skutki podatkowe ma udział w akcjach promocyjnych. W pełnej wersji artykułu znajdziesz odpowiedzi na wszystkie powyższe pytania.