Uporczywe kontrole, kwestionowanie rozliczeń, odmowa prawa do zwrotu VAT, kłopoty przy zaliczaniu różnych wydatków do kosztów to sytuacje, z którymi przeważnie kojarzy się nam fiskus. Niestety, to nie najlepszy wizerunek. Przyszła więc pora na jego zmianę. W opublikowanym niedawno zarządzeniu w sprawie kierunków działania i rozwoju Krajowej Administracji Skarbowej na lata 2017–2020 zapisano, że to uczciwi podatnicy będą w centrum zainteresowania organów podatkowych.
Po latach zwalczania wyłudzeń i zwiększania wpływów budżetowych to zaskakująca zmiana. Na czym ona ma polegać? Najważniejsze ma być wsparcie podatnika i przedsiębiorcy w wypełnianiu obowiązków podatkowych i celnych, co pozwoli skrócić czas, jaki poświęcają oni na sporządzenie rozliczeń swoich należności wobec fiskusa.
Poza tym konieczna jest poprawa dostępnych kanałów komunikowania się z podatnikami i znalezienie nowych, wdrażanie systemów IT i porządkowanie orzecznictwa KAS.