statystyki

W cenach transferowych liczą się też zdarzenia losowe

autor: Mariusz Szulc07.07.2016, 07:46; Aktualizacja: 07.07.2016, 10:18
Chodziło o spółkę należącą do międzynarodowej grupy kapitałowej, która planuje w 2017 r. dokonywać wielu transakcji z podmiotami powiązanymi.

Chodziło o spółkę należącą do międzynarodowej grupy kapitałowej, która planuje w 2017 r. dokonywać wielu transakcji z podmiotami powiązanymi.źródło: ShutterStock

Do limitu przychodów i kosztów, który decyduje o obowiązku sporządzenia dokumentacji transakcji z podmiotami powiązanymi, wchodzą też nadzwyczajne zyski i straty – stwierdził dyrektor katowickiej izby.

Reklama


Chodziło o spółkę należącą do międzynarodowej grupy kapitałowej, która planuje w 2017 r. dokonywać wielu transakcji z podmiotami powiązanymi. Sądziła, że mimo to nie będzie musiała sporządzać dokumentacji cen transferowych.

Zgodnie z wchodzącą w życie od 1 stycznia 2017 r. nowelizacją ustaw o PIT i CIT taki obowiązek obejmie tylko podmioty, których przychody lub koszty przekroczą 2 mln euro rocznie w rozumieniu przepisów o rachunkowości. Spółka spodziewa się, że nie osiągnie tego limitu, choć będzie bardzo bliska tej granicy. Przewiduje natomiast, że osiągnie nadzwyczajne zyski i poniesie nieprzewidziane wydatki o wartości nawet kilkadziesięciu tysięcy euro.

Gdyby miała je wliczać do przychodów i kosztów w rozumieniu przepisów o rachunkowości, to tym samym przekroczyłaby limit 2 mln euro i musiałaby sporządzać dokumentację cen transferowych.


Pozostało jeszcze 59% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam już kod SMS
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Zapoznaj się z regulaminem i kup licencję
Więcej na ten temat

Reklama


Artykuły powiązane

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Prawo na co dzień

Polecane

Reklama