statystyki

Przekąska droższa niż alkohol? To możliwe

autor: Jolanta Rajewska09.05.2016, 19:30
Alkohol

Interpretację tę uchylił WSA w Łodzi. Sąd zgodził się ze spółką, że może ona swobodnie kształtować poziom cen na oferowane produkty, sprzedając je nawet poniżej kosztu wytworzeniaźródło: ShutterStock

Swobodne kształtowanie cen nie może być postrzegane jako obejście prawa podatkowego – orzekł Wojewódzki Sąd Administracyjny w Łodzi.

Reklama


Chodziło o spółkę z branży gastronomicznej, która sprzedawała przekąski oraz napoje, w tym alkoholowe. Chcąc zwiększyć sprzedaż tych pierwszych, na które była nałożona największa marża, spółka postanowiła wdrożyć strategię marketingową polegająca na sprzedaży zestawów promocyjnych składających się z przekąski i napoju. Cena zastawu była wyższa niż cena wiodącego produktu (przekąsek), ponieważ rabat dotyczył wyłącznie napoju, który miał niższą marżę niż przekąski.

Na paragonie fiskalnym były wymieniane dwie pozycje: przekąska opodatkowana według obniżonej stawki VAT (8 proc. lub 5 proc. w zależności od rodzaju przekąski) i napój, dla którego właściwa jest stawka podstawowa, czyli 23 proc.

Spór z fiskusem toczył się o to, jak prawidłowo ustalać podstawę opodatkowania i stawkę VAT.


Pozostało jeszcze 64% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Zapoznaj się z regulaminem i kup licencję
Więcej na ten temat

Reklama


Artykuły powiązane

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Prawo na co dzień

Polecane

Reklama