statystyki

Przekąska droższa niż alkohol? To możliwe

autor: Jolanta Rajewska09.05.2016, 19:30
Alkohol

Interpretację tę uchylił WSA w Łodzi. Sąd zgodził się ze spółką, że może ona swobodnie kształtować poziom cen na oferowane produkty, sprzedając je nawet poniżej kosztu wytworzeniaźródło: ShutterStock

Swobodne kształtowanie cen nie może być postrzegane jako obejście prawa podatkowego – orzekł Wojewódzki Sąd Administracyjny w Łodzi.

Chodziło o spółkę z branży gastronomicznej, która sprzedawała przekąski oraz napoje, w tym alkoholowe. Chcąc zwiększyć sprzedaż tych pierwszych, na które była nałożona największa marża, spółka postanowiła wdrożyć strategię marketingową polegająca na sprzedaży zestawów promocyjnych składających się z przekąski i napoju. Cena zastawu była wyższa niż cena wiodącego produktu (przekąsek), ponieważ rabat dotyczył wyłącznie napoju, który miał niższą marżę niż przekąski.

Na paragonie fiskalnym były wymieniane dwie pozycje: przekąska opodatkowana według obniżonej stawki VAT (8 proc. lub 5 proc. w zależności od rodzaju przekąski) i napój, dla którego właściwa jest stawka podstawowa, czyli 23 proc.

Spór z fiskusem toczył się o to, jak prawidłowo ustalać podstawę opodatkowania i stawkę VAT.


Pozostało 64% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane