statystyki

Odliczenie podatku: Promocja musi dotyczyć konkretnego produktu

autor: Justyna Podlaszewska03.03.2015, 07:28; Aktualizacja: 03.03.2015, 09:04

Tylko bezpośredni związek między działaniami w kampanii promocyjnej a zwiększeniem przez podatnika sprzedaży, pozwala mu odliczyć podatek naliczony zawarty w cenie kupionych towarów i usług – stwierdził NSA.

Reklama


Sprawa dotyczyła związku rolniczego, który świadczy usługi na rzecz rolników i hodowców bydła ras mięsnych. Związek uzyskał z Funduszu Promocji Mięsa Wołowego wsparcie finansowe na realizację określonego zadania promocyjnego. Za te pieniądze kupił towary i usługi, a następnie odliczył podatek naliczony wynikający z faktur dokumentujących te zakupy. Naczelnik urzędu skarbowego uznał jednak, że nie były one związane ze sprzedażą opodatkowaną i w związku z tym odmówił związkowi prawa do odliczenia podatku.

Decyzję te utrzymał w mocy dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie. Stwierdził, że wsparcie z Funduszu Promocji Mięsa Wołowego nie służyło promocji konkretnej marki, znaku towarowego ani organizacji. Fundusz wspiera bowiem działania mające na celu promocję spożycia mięsa wołowego oraz jego przetworów. Odbiorcami tych działań są ostateczni konsumenci mięsa wołowego. Dopiero dzięki skutecznej promocji wśród konsumentów może wzrosnąć popyt i tym samym zainteresowanie hodowlą bydła, co przełoży się na zasilenie szeregu członków związku przez nowych hodowców – tłumaczył dyrektor.


Pozostało jeszcze 52% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Więcej na ten temat

Reklama


Artykuły powiązane

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane

Reklama