Ministerstwo Finansów poinformowało o tym w odpowiedzi na interpelację poselską (nr 11139/12). Nie wyklucza jednak, że zmiany w VAT zostaną wprowadzone w przyszłości.
Stanowisko MF to reakcja na opisane w interpelacji postulaty Polskiej Izby Artykułów Promocyjnych. PIAP proponuje podniesienie obowiązujących limitów: ze 100 do 200 zł (jeżeli podatnik prowadzi ewidencję pozwalającą na ustalenie tożsamości obdarowanych osób), oraz z 10 do 80 zł (gdy nie jest prowadzona ewidencja).
Izba argumentuje, że upominki reklamowe są skutecznym narzędziem wspomagania sprzedaży, zwłaszcza w przypadku średnich i małych przedsiębiorstw, których nie stać na kosztowne kampanie reklamowe. Podaje, że 99,83 proc. podmiotów kupujących artykuły reklamowe na cele akcji promocyjnych to firmy o polskim kapitale, więc ich działalność wspiera promocję Polski.