statystyki

Upominek dla klienta: Jest logo, będzie koszt

autor: Patrycja Dudek14.11.2016, 16:00
mikołaj-święta-prezent

Chodziło o spółkę, która wręczała swoim kontrahentom prezenty o stosunkowo niskiej wartościźródło: ShutterStock

Jeśli na upominku dla klientów jest firmowy znak, to wydatek należy uznać za reklamę. Gdy go zabraknie, jest to reprezentacja – orzekł NSA.

Rozróżnienie to ma zasadnicze znaczenie dla celów podatkowych, bo wydatki na reklamę można odliczać od przychodu, a na reprezentację nie.

Chodziło o spółkę, która wręczała swoim kontrahentom prezenty o stosunkowo niskiej wartości. Były to np. długopisy, kalendarze, breloki do kluczy, etui, jedwabne krawaty ze spinkami, MP4, latarki, kubki termiczne, komplety do kawy. Niektóre z nich były opatrzone logo firmy, inne nie.

Firma przekazywała je podczas spotkań biznesowych. Uważała, że wydatki na nie może ująć w kosztach podatkowych, niezależnie od tego, czy gadżety są z logo, czy bez niego. Podkreślała, że nie są one okazałe ani wystawne, nie można więc ich uznać za reprezentację. To gadżety reklamowe – przekonywała.


Pozostało 53% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Komentarze (1)

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane