statystyki

Jak ująć wycenę telefonów komórkowych przeznaczonych do odsprzedaży pracownikom

autor: Elżbieta Gaździk09.03.2015, 09:44; Aktualizacja: 09.03.2015, 09:53
Elżbieta Gaździk główna księgowa samorządowej jednostki budżetowej

Elżbieta Gaździk główna księgowa samorządowej jednostki budżetowejźródło: Dziennik Gazeta Prawna

Jednostka budżetowa w 2012 r. w ramach zawartej umowy na usługi telekomunikacyjne zakupiła telefony komórkowe. Z uwagi na to, że wkrótce upływa termin obowiązywania tej umowy, jednostka w 2015 r. zawrze nową umowę. Ma ona także przewidywać zakup telefonów komórkowych. Dlatego kierownik jednostki podjął decyzję o odsprzedaży służbowych telefonów komórkowych zakupionych w 2012 r. pracownikom, uznając je za nieprzydatne dla jednostki. Powstała jednak wątpliwość, po jakiej cenie w 2015 r. Telefony te w 2012 r. zostały zakupione po cenie 1,23 zł brutto. Jednostka odliczyła VAT przy zakupie telefonów. Jak dokonać wyceny zbędnych (używanych) telefonów komórkowych i jak ich sprzedaż ująć w księgach rachunkowych?


Pozostało 58% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
7,90 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane