Celem zmian jest również stworzenie optymalnego systemu pozyskiwania oraz wymiany informacji między polską administracją podatkową i administracjami podatkowymi państw UE.
Według Ministerstwa Finansów wzrost liczby dokumentów podatkowych przekazywanych administracji podatkowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej pozwoli na natychmiastowe gromadzenie w systemie informatycznym danych niezbędnych do uruchomienia usługi wstępnie wypełnionych zeznań podatkowych dla niektórych podatników podatku dochodowego od osób fizycznych (pre-filed tax return, PFR).
Usługa w głównej mierze będzie adresowana do osób fizycznych. PFR ma zostać zamieszczony na utworzonym koncie podatnika na portalu podatkowym.
Podatnik, chcąc skorzystać z tej usługi, po zalogowaniu się na swoje konto na portalu będzie musiał sprawdzić przygotowane przez administrację podatkową zeznanie podatkowe i zdecydować, czy tak wypełniony dokument akceptuje, czy wprowadza w nim zmiany, np. w zakresie przysługujących mu ulg, odliczeń, zwolnień.
Po uzupełnieniu zeznania podatkowego, poprzez kliknięcie ikonki "wyślij", podatnik dokona przesłania zeznania podatkowego i automatycznie uzyska urzędowe poświadczenie jego odbioru. Skorzystanie z usługi będzie prawem, a nie obowiązkiem podatnika.
Ustawa trafi teraz do prezydenta. (PAP)