Przychody z wyświetlania reklam pod filmikiem umieszczonym na własnym kanale Youtube należy rozliczyć według skali podatkowej, ponieważ są to przychody z tzw. innych źródeł, a nie z najmu – wyjaśnił dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej.
Podatnik, który o to spytał, sądził, że są to przychody z najmu powierzchni reklamowej, co pozwoliłoby mu rozliczać się z fiskusem w formie ryczałtu ewidencjonowanego, według stawki 8,5 proc. (a nadwyżka przychodów ponad 100 tys. zł rocznie – według stawki 12,5 proc.).
Natknął się jednak na interpretację z 3 listopada 2015 r. dyrektora Izby Skarbowej w Łodzi, z której wynikało, że przychody z wyświetlania reklam na kanale Youtube to przychody z innych źródeł, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 9 ustawy o PIT. Oznaczałoby to, że youtuberzy nie mają prawa do ryczałtu ewidencjonowanego.
Pozostało
72%
treści
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Powiązane
-
TSUE: Karne opłaty za nieregulaminowe parkowanie są z VAT Opłaty pobierane od kierowców naruszających regulamin parkowania są opodatkowane...
-
CIT: Spółka w PGK, a czas na odliczenie straty ucieka Pięcioletni okres, w którym można kompensować stratę z lat ubiegłych, biegnie nawet...
-
Prosumenci będą nadal zwolnieni z podatków Projekt nowelizacji prawa energetycznego i ustawy o odnawialnych źródłach energii...
Reklama