statystyki

Naprawienie szkody jest bez VAT

autor: Łukasz Zalewski02.11.2020, 08:44; Aktualizacja: 02.11.2020, 08:48
VAT

WSA dodał, że nie można mówić o świadczeniu usług, gdy nie ma jej beneficjentaźródło: ShutterStock

Opłaty, które klienci hotelu płacą za zniszczenia i szkody w pokojach i restauracji, są odszkodowaniem, a nie usługą – orzekł Naczelny Sąd Administracyjny.

Chodziło o spółkę, która prowadzi hotel i restaurację, a oprócz tego wynajmuje hotelowym gościom rowery. Zdarza się, że goście zniszczą coś w pokoju, na sali konferencyjnej bądź sali restauracyjnej. Bywa też, że uszkodzą wypożyczony rower. Wtedy hotel obciąża ich opłatami za te zniszczenia. Podobnie się dzieje, gdy gość mocno zabrudzi pokój, co wymaga ponadstandardowego sprzątania, lub gdy mimo zakazu pali papierosy.

Z reguły opłaty mają pokryć koszty napraw, sprzątania, wymiany zniszczonego bądź zaginionego sprzętu. Czasami jednak są również odszkodowaniem za utracone korzyści, np. gdy zniszczenia są na tyle poważne, że hotel musi czasowo wyłączyć dane pomieszczenie z użytkowania. Wysokość opłat jest więc zróżnicowana, w zależności od spowodowanych zniszczeń i szkód.


Pozostało 63% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
7,90 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane