Dopłaty z Funduszu Niskoemisyjnego Transportu będą zwolnione z PIT i CIT – wynika z poselskiego projektu nowelizacji obu ustaw podatkowych, który trafił do Sejmu.
Projektodawcy (grupa posłów PiS) liczą na to, że nowa preferencja zachęci Polaków do korzystania z transportu niskoemisyjnego, co w dłuższej perspektywie przełoży się na lepszy stan środowiska.
Posłowie zwracają uwagę, że działania na rzecz poprawy jakości powietrza w naszym kraju prowadzi też Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. O ile jednak dofinansowanie z NFOŚiGW jest wolne od podatku, o tyle dopłaty z Funduszu Niskoemisyjnego Transportu już nie. W efekcie podatek od wsparcia dla elektromobilności musiałyby płacić obecnie np. samorządy inwestujące w czysty transport publiczny, przedsiębiorcy budujący punkty ładowania e-aut, producenci ekologicznych środków transportu czy zwykli konsumenci, którzy otrzymają dotację na zakup pojazdów niskoemisyjnych.
Najnowszy projekt zakłada zmianę w tym zakresie. Nowelizacja ma wejść w życie po 14 dniach od jej publikacji w Dzienniku Ustaw.
Etap legislacyjny
Projekt nowelizacji ustaw o PIT i CIT – przed I czytaniem w Sejmie