statystyki

Nie jest łatwo uciec od obowiązków płatnika

autor: Mariusz Szulc14.12.2018, 19:00
prawo1

prawo1źródło: ShutterStock

Spółka, która ponosi ekonomiczny ciężar organizacji konkursu, powinna też potrącać i przekazać do fiskusa zaliczki na PIT od wartości oferowanych w nim nagród. Nie ma znaczenia, że za ich zakup i przekazanie zwycięzcom będzie odpowiadać wyspecjalizowana agencja marketingowa – wynika z interpretacji dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej.

Chodziło o spółkę zajmującą się hurtową dystrybucją żywności, chemii gospodarczej, alkoholi i wyrobów tytoniowych. W celu zwiększenia sprzedaży organizowała ona różnego rodzaju konkursy i akcje promocyjne, w których oferowała zarówno nagrody rzeczowe, jak i pieniężne. Wartość wielu z nich przekraczała 2 tys. zł, a to oznaczało, że spółka powinna była potrącić od nich i przekazać do urzędu skarbowego 10-proc. zaliczkę na podatek, zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 68 oraz z art. 41 ust. 4 ustawy o PIT.

Spółka korzystała jednak z pomocy wyspecjalizowanej agencji marketingowej, która w zamian za wynagrodzenie zajmowała się m.in. opracowaniem zasad konkursu i regulaminu, zakupem nagród, a także ich późniejszym przekazaniem zwycięzcom.

Spółka sądziła, że w tej sytuacji płatnikiem zaliczek na podatek będzie agencja, bo z art. 41 ust. 4 ustawy o PIT wynika, że taki obowiązek ciąży na podmiocie, który „dokonuje wypłat (świadczeń) lub stawia do dyspozycji podatnika pieniądze lub wartości pieniężne z tytułu nagród”.


Pozostało jeszcze 28% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane