statystyki

Upominek dla klienta: Jest logo, będzie koszt

autor: Patrycja Dudek14.11.2016, 16:00
mikołaj-święta-prezent

Chodziło o spółkę, która wręczała swoim kontrahentom prezenty o stosunkowo niskiej wartościźródło: ShutterStock

Jeśli na upominku dla klientów jest firmowy znak, to wydatek należy uznać za reklamę. Gdy go zabraknie, jest to reprezentacja – orzekł NSA.

Reklama


Rozróżnienie to ma zasadnicze znaczenie dla celów podatkowych, bo wydatki na reklamę można odliczać od przychodu, a na reprezentację nie.

Chodziło o spółkę, która wręczała swoim kontrahentom prezenty o stosunkowo niskiej wartości. Były to np. długopisy, kalendarze, breloki do kluczy, etui, jedwabne krawaty ze spinkami, MP4, latarki, kubki termiczne, komplety do kawy. Niektóre z nich były opatrzone logo firmy, inne nie.

Firma przekazywała je podczas spotkań biznesowych. Uważała, że wydatki na nie może ująć w kosztach podatkowych, niezależnie od tego, czy gadżety są z logo, czy bez niego. Podkreślała, że nie są one okazałe ani wystawne, nie można więc ich uznać za reprezentację. To gadżety reklamowe – przekonywała.


Pozostało jeszcze 53% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Zapoznaj się z regulaminem i kup licencję
Więcej na ten temat

Reklama


Polecane

Reklama

Komentarze (1)

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Prawo na co dzień

Polecane

Reklama