statystyki

Nie wszystkie opłaty dla hotelu z podatkiem

autor: Agnieszka Pokojska28.06.2016, 07:32; Aktualizacja: 30.06.2016, 13:48
hotel, recepcja

Z pytaniem wystąpiła spółka prowadząca hotel.źródło: ShutterStock

Kwota pobrana za odwołanie rezerwacji jest odszkodowaniem za poniesione koszty i utracone korzyści. Nie jest więc opodatkowana VAT. Co innego z zapłatą za zniszczenia w hotelu i za zgubiony klucz – wyjaśnił dyrektor katowickiego organu.

Reklama


Z pytaniem wystąpiła spółka prowadząca hotel. Obciąża ona klientów różnymi opłatami, m.in. za nieskorzystanie z zarezerwowanego pokoju i za zniszczenia. Te pierwsze są pobierane, gdy klient nie odwoła rezerwacji do godziny 18.00 w dniu przyjazdu. Muszą je też zapłacić klienci, którzy korzystają z obniżonych cen, bo rezerwują pokój dużo wcześniej. Oni w ogóle nie mogą odwołać rezerwacji bezkosztowo.

Polecany produkt: Rachunkowość 2016 >>

Spółka pobiera opłaty także w innych przypadkach, np. gdy klient uszkodzi sprzęty w wynajętym pokoju, szczególnie go zabrudzi albo zgubi klucz do drzwi lub do blokady rowerów, z których hotelowi goście mogą również korzystać.


Pozostało jeszcze 67% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Więcej na ten temat

Reklama


Artykuły powiązane

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane

Reklama