statystyki

Nie wszystkie opłaty dla hotelu z podatkiem

autor: Agnieszka Pokojska28.06.2016, 07:32; Aktualizacja: 30.06.2016, 13:48
hotel, recepcja

Z pytaniem wystąpiła spółka prowadząca hotel.źródło: ShutterStock

Kwota pobrana za odwołanie rezerwacji jest odszkodowaniem za poniesione koszty i utracone korzyści. Nie jest więc opodatkowana VAT. Co innego z zapłatą za zniszczenia w hotelu i za zgubiony klucz – wyjaśnił dyrektor katowickiego organu.

Z pytaniem wystąpiła spółka prowadząca hotel. Obciąża ona klientów różnymi opłatami, m.in. za nieskorzystanie z zarezerwowanego pokoju i za zniszczenia. Te pierwsze są pobierane, gdy klient nie odwoła rezerwacji do godziny 18.00 w dniu przyjazdu. Muszą je też zapłacić klienci, którzy korzystają z obniżonych cen, bo rezerwują pokój dużo wcześniej. Oni w ogóle nie mogą odwołać rezerwacji bezkosztowo.

Polecany produkt: Rachunkowość 2016 >>

Spółka pobiera opłaty także w innych przypadkach, np. gdy klient uszkodzi sprzęty w wynajętym pokoju, szczególnie go zabrudzi albo zgubi klucz do drzwi lub do blokady rowerów, z których hotelowi goście mogą również korzystać.


Pozostało 67% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
7,90 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane