statystyki

Pełnomocnicy nadal mogą dostawać zwykłe listy ze skarbówki

autor: Agnieszka Pokojska15.02.2016, 07:28; Aktualizacja: 15.02.2016, 12:11
Przesyłanie pism zwykłą pocztą jest nadal możliwe

Przesyłanie pism zwykłą pocztą jest nadal możliwe źródło: ShutterStock

Jeżeli doradca lub adwokat nie podał elektronicznego adresu do doręczeń, organ podatkowy może nadal komunikować się z nim za pomocą tradycyjnej poczty – potwierdziło MF na pytanie DGP.

Reklama


Reklama


Pełnomocnicy skarżą się jednak, że jeśli nie podali adresu elektronicznego, to urzędnicy dzwonią do nich, wzywając do osobistego odbioru pisma w siedzibie urzędu. Bywa, że mieści się on na drugim krańcu Polski.

Problem pojawił się z początkiem 2016 r., wraz z wejściem w życie art. 144 par. 5 ordynacji podatkowej. Przepis ten zakłada, że adwokatom, radcom prawnym lub doradcom podatkowym pisma muszą być doręczane za pomocą środków komunikacji elektronicznej albo w siedzibie organu podatkowego. W związku z tym od nowego roku w pełnomocnictwach powinien być wskazany adres elektroniczny pełnomocnika.

Ministerstwo Finansów jednak uspokaja: przesyłanie pism zwykłą pocztą jest nadal możliwe – zapewnia.

Sprzed 2016 r.

W odpowiedzi na pytanie DGP resort przypomniał, że przepisy nie wymagają zmiany pełnomocnictw, które zostały złożone przed 1 stycznia 2016 r., ani ich uzupełniania. – Skoro więc w pełnomocnictwie złożonym przed 1 stycznia 2016 r. nie wskazano adresu elektronicznego, to nie można pełnomocnikowi doręczać pism za pomocą środków komunikacji elektronicznej – tłumaczy resort. Wyjątek dotyczy sytuacji, gdy pełnomocnik sam wniesie lub wyrazi zgodę na doręczanie pism w ten sposób.


Pozostało jeszcze 81% treści

PROMOCJA
Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc już od 33,00 złZamów abonament

Przeczytaj artykuł
Koszt SMS-a 2,46 złZapłać sms-emMasz już kod?
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Zapoznaj się z regulaminem i kup licencję

Polecane

Reklama

  • mmm(2016-02-15 14:03) Odpowiedz 20

    Spokojnie. Ci którzy uchwali te durnowate przepisy swoją krytykę w październiku zeszłego roku już zebrali.

  • jazdadom(2016-02-15 12:57) Odpowiedz 10

    I znowu zanim się dziennikarze i publika rzuci na urzędników to przypomnę, że organy administracji muszą działać na podstawie prawa. Prawo mówi wprost, że MUSZĄ drogą elektroniczną albo w siedzibie organu. Chcecie piętnować? Piętnujcie polityków, którzy taką nowelizację Ordynacji Podatkowej przegłosowali.

  • duralex(2016-02-15 11:24) Odpowiedz 10

    Nie wiem co napisało MF, bo nie mam pełnej treści artykułu, ale wiem na pewno, że dywagację MF nie są źródłem prawa ;)

  • m(2016-02-16 01:05) Odpowiedz 10

    Jest jeden wielki bałagan, tam pocztą elektroniczną, gdzie indziej nie albo przez niedziałające programy albo niezbyt poprawnie, czy w tym kraju będzie normalnie dla obywatela, stabilizacja itp. !

  • Prawnik(2016-02-15 16:03) Odpowiedz 00

    Artykuł zawiera błędy merytoryczne. Poprawny adres skrytki elektronicznej założonej po 17 sierpnia 2015 r. to /identyfikator użytkownika/domyslna

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Prawo na co dzień

Polecane

Reklama