statystyki

Pełnomocnicy nadal mogą dostawać zwykłe listy ze skarbówki

autor: Agnieszka Pokojska15.02.2016, 07:28; Aktualizacja: 15.02.2016, 12:11
Przesyłanie pism zwykłą pocztą jest nadal możliwe

Przesyłanie pism zwykłą pocztą jest nadal możliweźródło: ShutterStock

Jeżeli doradca lub adwokat nie podał elektronicznego adresu do doręczeń, organ podatkowy może nadal komunikować się z nim za pomocą tradycyjnej poczty – potwierdziło MF na pytanie DGP.

Pełnomocnicy skarżą się jednak, że jeśli nie podali adresu elektronicznego, to urzędnicy dzwonią do nich, wzywając do osobistego odbioru pisma w siedzibie urzędu. Bywa, że mieści się on na drugim krańcu Polski.

Problem pojawił się z początkiem 2016 r., wraz z wejściem w życie art. 144 par. 5 ordynacji podatkowej. Przepis ten zakłada, że adwokatom, radcom prawnym lub doradcom podatkowym pisma muszą być doręczane za pomocą środków komunikacji elektronicznej albo w siedzibie organu podatkowego. W związku z tym od nowego roku w pełnomocnictwach powinien być wskazany adres elektroniczny pełnomocnika.

Ministerstwo Finansów jednak uspokaja: przesyłanie pism zwykłą pocztą jest nadal możliwe – zapewnia.

Sprzed 2016 r.

W odpowiedzi na pytanie DGP resort przypomniał, że przepisy nie wymagają zmiany pełnomocnictw, które zostały złożone przed 1 stycznia 2016 r., ani ich uzupełniania. – Skoro więc w pełnomocnictwie złożonym przed 1 stycznia 2016 r. nie wskazano adresu elektronicznego, to nie można pełnomocnikowi doręczać pism za pomocą środków komunikacji elektronicznej – tłumaczy resort. Wyjątek dotyczy sytuacji, gdy pełnomocnik sam wniesie lub wyrazi zgodę na doręczanie pism w ten sposób.


Pozostało 81% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Komentarze (5)

  • mmm(2016-02-15 14:03) Zgłoś naruszenie 20

    Spokojnie. Ci którzy uchwali te durnowate przepisy swoją krytykę w październiku zeszłego roku już zebrali.

    Odpowiedz
  • jazdadom(2016-02-15 12:57) Zgłoś naruszenie 10

    I znowu zanim się dziennikarze i publika rzuci na urzędników to przypomnę, że organy administracji muszą działać na podstawie prawa. Prawo mówi wprost, że MUSZĄ drogą elektroniczną albo w siedzibie organu. Chcecie piętnować? Piętnujcie polityków, którzy taką nowelizację Ordynacji Podatkowej przegłosowali.

    Odpowiedz
  • duralex(2016-02-15 11:24) Zgłoś naruszenie 10

    Nie wiem co napisało MF, bo nie mam pełnej treści artykułu, ale wiem na pewno, że dywagację MF nie są źródłem prawa ;)

    Odpowiedz
  • m(2016-02-16 01:05) Zgłoś naruszenie 10

    Jest jeden wielki bałagan, tam pocztą elektroniczną, gdzie indziej nie albo przez niedziałające programy albo niezbyt poprawnie, czy w tym kraju będzie normalnie dla obywatela, stabilizacja itp. !

    Odpowiedz
  • Prawnik(2016-02-15 16:03) Zgłoś naruszenie 00

    Artykuł zawiera błędy merytoryczne. Poprawny adres skrytki elektronicznej założonej po 17 sierpnia 2015 r. to /identyfikator użytkownika/domyslna

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane