statystyki

Jak rozpoznać i rozliczać działalność sponsoringową w podatkach

12.10.2015, 16:00
Jak rozpoznać i rozliczać działalność sponsoringową w podatkach

Jak rozpoznać i rozliczać działalność sponsoringową w podatkachźródło: ShutterStock

Spółka Radkow zajmuje się produkcją mebli i jest jednym z większych pracodawców w regionie. Prezes zarządu, a jednocześnie główny udziałowiec spółki, jest dość mocno zaangażowany w rozwój i wspieranie lokalnej społeczności, co kształtuje pozytywny wizerunek firmy. Spółka niejednokrotnie przekazywała darowizny na różne przedsięwzięcia kulturalne odbywające się w mieście. Oczywiście najczęściej organizatorzy nie szczędzili spółce podziękowań, a uczestnicy doskonale wiedzieli, że to ta firma i jej właściciele w istotny sposób przyczynili się do tego, aby dana impreza w ogóle się odbyła. Środki pieniężne oraz inne świadczenia przekazywane w ramach takich działań nie były nigdy rozliczane podatkowo po stronie kosztów. W przypadku gdy spółka w ramach darowizny przekazywała towary (np. produkty spożywcze serwowane następnie przez organizatorów jako poczęstunek w czasie festynów), wydanie było opodatkowywane VAT.

Reklama


Od niedawna spółka korzysta z usług doradcy podatkowego, z którym podpisana została umowa o stałą obsługę podatkową. Już w czasie szkolenia podatkowego, które wcześniej prowadził właściciel kancelarii, a w efekcie którego spółka nawiązała z nim bliższą współpracę, doradca zwracał uwagę na to, że nie rozliczając podatkowo tego rodzaju aktywności lokalnej, spółka rezygnuje z ewentualnych korzyści podatkowych. Dzięki odpowiedniemu (jak najbardziej zgodnemu ze stanem faktycznym i z przepisami prawa) ukształtowaniu umowy łączącej strony możliwe jest bowiem osiągnięcie korzyści podatkowych i nie musi to się wiązać z negatywnymi implikacjami po stronie wspieranego podmiotu.

Ponadto w skrajnych przypadkach dotychczasowa praktyka spółki może być uznana przez organ podatkowy za niewłaściwą i rodzącą zaległości fiskalne po stronie spółki albo, co chyba gorsze, po stronie jej partnera organizującego dane przedsięwzięcie.


Pozostało jeszcze 92% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Więcej na ten temat

Reklama


Artykuły powiązane

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane

Reklama