statystyki

KE: Ryczałt dla polskich stoczni zaszkodzi zagranicznej konkurencji

autor: Mariusz Szulc16.01.2018, 07:27; Aktualizacja: 16.01.2018, 08:13
Polski podatek przychodowy mógłby – w ocenie brukselskich urzędników – zaburzyć konkurencję na rynku unijnym, ponieważ pomoc nie trafiałaby do stoczni zagranicznych.

Polski podatek przychodowy mógłby – w ocenie brukselskich urzędników – zaburzyć konkurencję na rynku unijnym, ponieważ pomoc nie trafiałaby do stoczni zagranicznych.źródło: ShutterStock

1-proc. podatek dla producentów statków, który przez rok nie zdołał wejść w życie, nie podoba się Komisji Europejskiej. Bruksela wszczęła już w tej sprawie formalne dochodzenie.

Chodzi o podatek uchwalony ponad rok temu, jeszcze pod koniec 2016 r., w ustawie stoczniowej (Dz.U. z 2016 r. poz. 1206). Przedsiębiorcy z branży stoczniowej mieli już od 2017 r. wybierać, czy nadal chcą płacić 19-proc. CIT od dochodu, czy wolą rozliczać 1-proc. ryczałt od przychodu (netto) ze sprzedaży lub przebudowy statków. Wybór ryczałtu miał być ważny na trzy lata.

Z ustawy wprost jednak wynikało, że na stosowanie przez stocznie takiej preferencji musi się zgodzić Komisja Europejska.


Pozostało jeszcze 68% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane