statystyki

KE: Ryczałt dla polskich stoczni zaszkodzi zagranicznej konkurencji

autor: Mariusz Szulc16.01.2018, 07:27; Aktualizacja: 16.01.2018, 08:13
Polski podatek przychodowy mógłby – w ocenie brukselskich urzędników – zaburzyć konkurencję na rynku unijnym, ponieważ pomoc nie trafiałaby do stoczni zagranicznych.

Polski podatek przychodowy mógłby – w ocenie brukselskich urzędników – zaburzyć konkurencję na rynku unijnym, ponieważ pomoc nie trafiałaby do stoczni zagranicznych.źródło: ShutterStock

1-proc. podatek dla producentów statków, który przez rok nie zdołał wejść w życie, nie podoba się Komisji Europejskiej. Bruksela wszczęła już w tej sprawie formalne dochodzenie.

Chodzi o podatek uchwalony ponad rok temu, jeszcze pod koniec 2016 r., w ustawie stoczniowej (Dz.U. z 2016 r. poz. 1206). Przedsiębiorcy z branży stoczniowej mieli już od 2017 r. wybierać, czy nadal chcą płacić 19-proc. CIT od dochodu, czy wolą rozliczać 1-proc. ryczałt od przychodu (netto) ze sprzedaży lub przebudowy statków. Wybór ryczałtu miał być ważny na trzy lata.

Z ustawy wprost jednak wynikało, że na stosowanie przez stocznie takiej preferencji musi się zgodzić Komisja Europejska.


Pozostało 68% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Komentarze (1)

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane