Resort finansów ugiął się pod presją nabywców najbardziej popularnych aut. Poziom ich opodatkowania ma się nie zmienić lub nawet spaść.
Ministerstwo Finansów przedstawi dziś senackim komisjom projekt zmian w podatku akcyzowym. Z nieoficjalnych informacji wynika, że o wysokości daniny mają decydować: pojemność silnika, emisja spalin wyrażona normą Euro i wskaźnik deprecjacji wartości samochodu. Potwierdzają się więc informacje DGP, o których jako pierwsi pisaliśmy w artykule „Fiskus zmienia plany. Akcyza na auta według nowego wzoru” (DGP nr 225/2016).
Im niższą normę emisji poziomu spalin spełnia dany pojazd (a więc posiada gorsze parametry środowiskowe w zakresie emisji spalin), tym stawka akcyzy ma być wyższa.
Pozostało
86%
treści
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Powiązane
Reklama