statystyki

Frajda dla kursantów nie jest kosztem szkolącego

autor: Patrycja Dudek19.10.2016, 16:00
Na rozprawie przed NSA jej pełnomocnik przekonywał, że wydarzenia i imprezy okołoszkoleniowe to marketing reklamowy, a nie wydatki na reprezentację

Na rozprawie przed NSA jej pełnomocnik przekonywał, że wydarzenia i imprezy okołoszkoleniowe to marketing reklamowy, a nie wydatki na reprezentacjęźródło: ShutterStock

Firma nie odliczy od przychodu atrakcji zapewnianych w ramach konferencji sprzedażowych i szkoleń produktowych – wynika z wyroku NSA.

Sprawa dotyczyła znanej firmy kosmetycznej, która organizuje liczne konferencje sprzedażowe i szkolenia produktowe. Ponosi przy tym koszty nie tylko samych zajęć, ale i wydatki na zakwaterowanie, wyżywienie oraz na atrakcje dla uczestników, takie jak: zawody narciarskie, występy kapeli góralskich, koncerty towarzyszące kolacjom itp.

Firma sądziła, że wszystkie te wydatki może ująć w kosztach podatkowych, bo ich cel jest jeden – jest nim promocja sprzedaży produkowanych przez nią kosmetyków.

Nie zgodził się na to dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie. Stwierdził, że kosztem podatkowym są tylko wydatki na zajęcia merytoryczne. Pozostałe to – zdaniem fiskusa – reprezentacja, która jest wyłączona z kosztów uzyskania przychodu (zgodnie z art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy o CIT).


Pozostało 59% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
7,90 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane