statystyki

Promocja wliczona w cenę nie obniży VAT

autor: Łukasz Zalewski09.05.2016, 07:27; Aktualizacja: 09.05.2016, 10:45
Z wyroku wynika, że cena ustalona w ramach sprzedaży „za złotówkę” może być podważona przez organ i sąd, jeśli wartość świadczenia promocyjnego jest uwzględniona w cenie innego świadczenia

Z wyroku wynika, że cena ustalona w ramach sprzedaży „za złotówkę” może być podważona przez organ i sąd, jeśli wartość świadczenia promocyjnego jest uwzględniona w cenie innego świadczeniaźródło: ShutterStock

Jeśli firma sprzedaje wyposażenie mieszkania za 1 zł, ale faktyczny jego koszt wlicza w cenę za 1 mkw. lokalu, to podstawą opodatkowania nie może być symboliczna opłata – orzekł NSA.

Sprawa dotyczyła firmy z branży deweloperskiej, planującej sprzedaż mieszkań pod klucz, czyli wykończonych i wyposażonych według określonego standardu. Spółka zamierzała wprowadzić promocyjną ofertę – kupujący mieszkanie mieliby otrzymywać wykończenie i wyposażenie lokalu za symboliczne 1 zł. Deweloper zamierzał wkalkulować sobie wartość tych świadczeń w cenę za 1 mkw. mieszkania objętego stawką 8 proc.


Pozostało 80% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane