statystyki

W sklepie internetowym przy księgowaniu wydatków istotne są zapisy regulaminu

autor: Katarzyna Trzpioła16.03.2015, 19:00
Zakupy przez internet

Są jednak wyjątki od zasady, że koszty odesłania rzeczy do sklepu ponosi konsument.źródło: ShutterStock


Prowadzę biuro rachunkowe. Jeden z moich klientów prowadzi sklep internetowy. Mam wątpliwości, jak w takim przypadku zaewidencjonować koszty przesyłki, za które płaci klient.

Prawidłowe ujęcie kosztów wysyłki w księgach rachunkowych sprzedającego wymaga, aby zwrócić uwagę na zapisy regulaminu.

Dwa przypadki

Możliwe jest tu bowiem zaistnienie dwóch sytuacji:

● kupujący upoważni sprzedającego do zawarcia w jego imieniu umowy o świadczenie usług wysyłki w jego imieniu;


Pozostało 87% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Komentarze (1)

  • Brian(2015-03-17 16:52) Zgłoś naruszenie 00

    Ostatnio sąd pogonił kogoś z taką kreatywną księgowością. Byłbym powściągliwy z takim zawieraniem umowy w imieniu i na rzecz klienta.

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane