statystyki

Jeśli prezent nie kojarzy się z firmą, nie może być uznany za reklamę

autor: Patrycja Dudek06.10.2014, 07:42; Aktualizacja: 06.10.2014, 08:44

Przedsiębiorstwo, które wręcza klientom próbki towarów jako upominki, musi zadbać o to, by były opatrzone jego logo. W przeciwnym razie nie zaliczy wydatków na nie do kosztów podatkowych – wskazał NSA

Sprawa dotyczyła spółki, która rozdawała kontrahentom i klientom próbki towarów sanitarnych. Część z nich wytwarzała sama, inne kupowała. Uważała, że wydatki związane z gratisami może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów, ponieważ wręcza je w celach reklamowych. Dyrektor poznańskiej izby skarbowej wydał jednak negatywną interpretację. Stwierdził, że w tym wypadku nie chodzi o koszty reklamy, ale reprezentacji, a te nie mogą być potrącane, o czym mówi art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy o CIT. Wyjaśnił, że tylko te gratisy, które zwiększają rozpoznawalność firmy na rynku, mogą zostać uznane za reklamowe. Tymczasem spółka rozdaje produkty, które w żaden sposób jednoznacznie się z nią nie kojarzą – nie są opatrzone jej logo, a czasem nawet widnieją na nich oznaczenia innych firm (producentów próbek). W rezultacie o reklamie nie ma mowy.


Pozostało 37% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane