Podczas Euro 2012 nie dojdzie do złamania reklamy hazardu, ponieważ podczas turnieju mogą reklamować się tylko firmy, które podpisały umowę z UEFA i posiadają prawa sponsorskie dotyczące Euro 2012. Wśród oficjalnych sponsorów nie ma firm hazardowych.
Podczas Euro 2012 nie dojdzie do złamania reklamy hazardu, ponieważ podczas turnieju mogą reklamować się tylko firmy, które podpisały umowę z UEFA i posiadają prawa sponsorskie dotyczące Euro 2012. Wśród oficjalnych sponsorów nie ma firm hazardowych.
Firmy hazardowe mogą sponsorować wydarzenia sportowe lub poszczególne drużyny. Ponadto mogą informować o tym, że są sponsorami. Jednak reklama hazardu jest już przestępstwem skarbowym, do którego ścigania zobowiązani są m.in. funkcjonariusze celni.
– Sprawę komplikuje fakt, że w przepisach brak jest definicji reklamy hazardu, co powoduje, że zarówno podatnicy, jak i sama Służba Celna nie wiedzą, co tak naprawdę jest zabronione – tłumaczy dr Tomasz Karaś, radca prawny z Domański Zakrzewski Palinka.
O wadze problemu mogli przekonać się organizatorzy Pucharu Świata w skokach narciarskich w styczniu 2010 r., podczas którego skoczkowie na kombinezonach mieli logo reklamujące firmę bukmacherską. Po przeprowadzonym postępowaniu przez Służbę Celną prokuratura skierowała do sądu akt oskarżenia wobec dwóch organizatorów konkursu.
W przypadku Euro 2012 taka sytuacja nie będzie miała miejsca, ponieważ nazwy swoich firm na stadionach, gadżetach czy sprzęcie związanym z tą imprezą mogą umieszczać tylko oficjalni sponsorzy, których wybrała UEFA. Firmy te są znane i Służba Celna nie zgłosiła wobec nich żadnych zastrzeżeń. To samo dotyczy koszulek produkowanych dla kibiców danej drużyny.
Trzeba jednak podkreślić, że Służba Celna na pewno będzie sprawdzać osoby, które w nielegalny sposób przy okazji Euro 2012 będą reklamować hazard.
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Reklama
Reklama