Podatnik, który popełni błąd, może się przekonać o tym tuż po wysłaniu elektronicznego zeznania. Jeśli otrzyma komunikat o statusie 414, czyli negatywną weryfikację, to znaczy, że popełnił błąd w danych identyfikacyjnych.
Przyczyn błędu w danych identyfikacyjnych może być wiele. Najczęściej chodzi o to, że podatnik wprowadza niewłaściwe dane lub dane, których format nie jest właściwy. Ministerstwo Finansów na stronie e-deklaracji wyjaśniało, jakie mogą być przyczyny błędów.
Jak wyjaśniło MF, może się zdarzyć sytuacja, że urząd skarbowy, do którego podatnik wysyłał zeznanie, nie posiada jego danych identyfikacyjnych lub są one nieaktualne. Dzieje się tak, gdy podatnik w ciągu roku zmienił właściwość miejscową dla składania zeznania (zmiana miejsca zamieszkania) lub zmienił dane identyfikacyjne i nie złożył formularza aktualizującego NIP-3. Urząd może nie mieć danych podatnika również z powodu wybrania na formularzu interaktywnym niewłaściwego urzędu skarbowego, do którego adresowane jest zeznanie.