Internauta nie odliczy wydatków na zakup towarów, które będzie testował na swoim blogu.
Takie doradztwo konsumenckie ma charakter osobisty, a nie biznesowy – uznał dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji. Pytanie zadał internauta, który planował prowadzić bloga opisującego zalety i wady kupowanych produktów. Sądził, że wydatki na zakup towarów będą powiązane z przychodem z reklam, który przyniesie mu w przyszłości prowadzenie bloga. Nie zgodził się z tym dyrektor KIS.
Wyjaśnił, że „dzielenie się spostrzeżeniami, opiniami, informacjami publikowanymi na blogu wskazuje na osobisty charakter publikowanych treści i nie powoduje de facto powstania przychodu”. Wydatki, które poniesie internauta, nie mogą więc być odliczone od przychodu z reklam.
Interpretacja dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z 19 lipca 2019 r., sygn. 0115-KDIT2-1.4011.197.2019.1.DW