statystyki

Promocja w centrum handlowym jest limitowana

autor: Patrycja Dudek27.05.2019, 07:09; Aktualizacja: 27.05.2019, 07:16
Spór o możliwość skorzystania z tego wyłączenia toczyła z fiskusem spółka wynajmująca powierzchnię w centrach handlowych

Spór o możliwość skorzystania z tego wyłączenia toczyła z fiskusem spółka wynajmująca powierzchnię w centrach handlowychźródło: ShutterStock

Koszt usług promocyjno-reklamowych, nabywanych od podmiotu powiązanego, nie wpływa na finalną cenę najmu i z tego powodu nie może być w całości odliczony od przychodu, jeżeli przekracza 3 mln zł rocznie – wynika z wyroku WSA w Warszawie.

Od 1 stycznia 2018 r. podatnicy nabywający określone usługi niematerialne od podmiotów powiązanych lub mających siedzibę w rajach podatkowych muszą liczyć się z limitem kosztów. Jest on równy wartości 5 proc. zysku EBITDA, a kwota wolna wynosi 3 mln zł. Ograniczenia dotyczą usług doradczych, badania rynku, reklamowych, zarządzania i kontroli, przetwarzania danych, ubezpieczeń, gwarancji i poręczeń oraz świadczeń o podobnym charakterze, a także opłat licencyjnych (art. 15e ustawy o CIT).

Z art. 15e ust. 11 wynika, że ograniczenie to nie ma zastosowania do kosztów usług, opłat i należności „bezpośrednio związanych z wytworzeniem lub nabyciem przez podatnika towaru lub świadczeniem usługi”.

Spór o możliwość skorzystania z tego wyłączenia toczyła z fiskusem spółka wynajmująca powierzchnię w centrach handlowych. We wniosku o interpretację poinformowała, że dodatkowo prowadzi szeroko zakrojone działania reklamowe i promocyjne (organizowanie sezonowych akcji promocyjnych, imprez sportowych, konkursów i loterii promocyjnych). Wszystko to ma na celu zwiększenie sprzedaży towarów przez najemców, a tym samym zachęcenie ich do wynajmowania powierzchni handlowej.


Pozostało jeszcze 71% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane