Ministerstwo Finansów doprecyzowało instrukcję logowania do usługi „Twój e-PIT”. Dzięki temu osoby dorabiające do emerytury nie powinny mieć już problemu z wejściem do serwisu.
Reklama
Przypomnijmy, że przy logowaniu się do usługi „Twój e-PIT” należy podać kwotę przychodu wykazanego w zeznaniu rocznym za 2017 r. oraz jedną z kwot przychodu za 2018 r. Tożsamość trzeba potwierdzić dodatkowo kwotą nadpłaty lub dopłaty podatku z „deklaracji za 2017 rok”.
Niestety u osób, które w poprzednim roku oprócz emerytury miały inne dochody (w szczególności z pracy) i w związku z tym składały zeznanie na formularzu PIT-37, pojawił się problem z dostępem do systemu.

Reklama
– Wpisywana na Portalu Podatkowym kwota nadpłaty z tego zeznania nie pozwala zalogować się do usługi „Twój e-PIT” – zasygnalizował nam jeden z czytelników.
Kłopot wyniknął stąd, że system wymaga podania kwoty z deklaracji wystawianej emerytom przez ZUS, czyli PIT-40A/11A, a nie z PIT-37. Instrukcja logowania była zatem nieprecyzyjna. Sprawdzała się tylko u emerytów rozliczanych wyłącznie przez ZUS (niemających dodatkowych dochodów).
MF naprawiło tę nieścisłość. W informacjach dotyczących logowania do usługi „Twój e-PIT” dodano informację, że jeżeli podatnik sam rozliczył się z fiskusem na podstawie informacji otrzymanej z organu rentowego (PIT-40A), musi podać kwotę nadpłaty/do zapłaty z PIT-40A, a nie ze złożonego samodzielnie zeznania.
Warto podkreślić, że dla uwierzytelnienia podatnika system „Twój e-PIT” wymaga kwot większych niż zero złotych. Jeżeli kwota nadpłaty/niedopłaty podatku z rozliczenia za 2017 r. wynosi zero złotych (co w przypadku emerytów jest stosunkowo częste), należy logować się przy użyciu profilu zaufanego (do założenia od ręki np. przez e-konto w banku).
W odpowiedzi na pytanie DGP Ministerstwo Finansów zapewniło, że usługa „Twój e-PIT” jest stale monitorowana – w trybie 24-godzinnym przez 7 dni w tygodniu na okrągło przez cały rok. Prowadzony monitoring pozwala na natychmiastową reakcję resortu.
Resort finansów zachęca podatników do zgłaszania wszystkich problemów związanych z funkcjonowaniem usługi „Twój e-PIT” e-mailowo na adres: info.epit@mf.gov.pl.