statystyki

Limit kosztowy także przy produkcji reklam

autor: Mariusz Szulc10.09.2018, 19:00
Skoro więc wyprodukowane na zlecenie spółki filmy mają cel promocyjno-reklamowy, to wydatki na ten cel są limitowane.

Skoro więc wyprodukowane na zlecenie spółki filmy mają cel promocyjno-reklamowy, to wydatki na ten cel są limitowane.źródło: ShutterStock

Wydatków na spoty promocyjno-reklamowe nie można w całości zaliczać do kosztów podatkowych – wyjaśnił dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej.

Chodziło o spółkę z branży farmaceutycznej, która zlecała swojemu podmiotowi powiązanemu realizację filmów promocyjno-reklamowych (spoty telewizyjne, reklamy radiowe). Spółka nabywa odpłatnie prawa autorskie do gotowej produkcji. Chciała te wydatki zaliczać w pełni do kosztów podatkowych.

Podatnik twierdził, że nie dotyczy go ograniczenie z art. 15e ustawy o CIT, który limituje koszty m.in. usług reklamowych (nadwyżkę powyżej 3 mln zł można odliczyć jedynie do wysokości 5 proc. podatkowej EBITDA).


Pozostało 66% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane