statystyki

Wyjazdy dla kontrahentów nie z VAT marża

autor: Łukasz Zalewski06.08.2018, 18:00
Organizując wyjazdy, spółka nie działa na rzecz nabywców usługi turystycznej. Nie zajmuje się ona zawodowo świadczeniem takich usług.

Organizując wyjazdy, spółka nie działa na rzecz nabywców usługi turystycznej. Nie zajmuje się ona zawodowo świadczeniem takich usług.źródło: ShutterStock

Organizacja wycieczek dla klientów w ramach sprzedaży premiowej nie oznacza, że spółka świadczy usługi turystyczne – orzekł NSA.

Sprawa dotyczyła spółki, która handluje wyrobami sanitarno-instalacyjnymi. Ich nabywcami są przede wszystkim instalatorzy prowadzący samodzielnie działalność gospodarczą, a także małe spółki. Chcąc zwiększyć swoje przychody, spółka prowadzi sprzedaż premiową. W zamian za określoną wielkość zakupów kontrahenci mogą otrzymać nagrody rzeczowe w konkursach, upominki w okresach świątecznych, a także wziąć udział w imprezach wyjazdowych (turystycznych). Spółka zapewnia uczestnikom wycieczek przejazdy, zakwaterowanie, wyżywienie oraz atrakcje turystyczne, kulturalne i rozrywkowe, np. pokaz laserowy, koncert, udział w wydarzeniach sportowych itp. Celem tych wyjazdów jest też promocja marki spółki. Organizując je, spółka działa we własnym imieniu i na własny rachunek.


Pozostało 71% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane