statystyki

Opłata reklamowa: Informowanie o alkoholu i jego producencie to już reklama

autor: Mariusz Szulc13.02.2018, 07:20; Aktualizacja: 13.02.2018, 07:55
Pytanie zadała spółka, która w umowie z producentem alkoholu zobowiązywała się nie tylko do sprzedaży jego napojów, ale i ich promocji

Pytanie zadała spółka, która w umowie z producentem alkoholu zobowiązywała się nie tylko do sprzedaży jego napojów, ale i ich promocjiźródło: ShutterStock

Właściciel lokalu gastronomicznego, w którym można kupić piwo bądź cydr w firmowych szklankach producentów obu trunków, musi uiścić 10-proc. opłatę reklamową – wynika z interpretacji dyrektora KIS.

Pytanie zadała spółka, która w umowie z producentem alkoholu zobowiązywała się nie tylko do sprzedaży jego napojów, ale i ich promocji. W związku z tym zmodernizowała pub, zamieszczając nazwy producenta w miejscach widocznych dla klientów. Piwo i cydr były serwowane tylko w firmowych szklankach i kuflach, opatrzonych odpowiednim znakiem towarowym.

Producent płacił spółce po zakończeniu okresu rozliczeniowego odpowiednie wynagrodzenie, które powiększano o 10-proc. opłatę za reklamę alkoholu, zgodnie z art. 132 ust. 1 ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz.U. z 2016 r. poz. 487 ze zm.)


Pozostało 61% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane