statystyki

Premiera produktu nie zawsze w całości kosztem podatkowym

autor: Patrycja Dudek29.03.2017, 07:23; Aktualizacja: 29.03.2017, 08:21
podatki

Wydatki na firmowy raut mogą pomniejszać przychód, pod warunkiem, że bankiet nie jest główną częścią konferencji promującej sprzedaż.źródło: ShutterStock

Przedsiębiorstwo nie zmniejszy przychodów o wydatki na występy artystyczne, jeśli mają one jedynie uświetnić jego imprezę promocyjną. Kosztem nie jest też udział osób, do których nie jest kierowana oferta – orzekł wczoraj NSA.

Sprawa dotyczyła firmy produkującej autobusy, auta ciężarowe i maszyny budowlane. Zamierzała ona wprowadzić na rynek nowy produkt – ciągnik siodłowy. Planowała więc liczne spotkania z klientami oraz partnerami biznesowymi, a także seminaria i konferencje. Zamierzała zapraszać na nie zarówno kontrahentów, jak i członków ich rodzin, a także przedstawicieli mediów branżowych i lokalnych. Spotkania miały uświetniać występy artystów.

Spór z fiskusem toczył się o możliwość zaliczenia tych wydatków do kosztów podatkowych.

Firma wyliczyła, że w związku z organizacją imprez będzie musiała zapłacić za wynajem sal konferencyjnych, ich adaptację techniczną i udekorowanie, obsługę techniczną, ochronę i ubezpieczenie imprezy. Do tego dochodziły koszty transportu produktów, dowóz gości i osób zajmujących się promocją oraz wyżywienie i zakwaterowanie.


Pozostało 67% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane