statystyki

Frajda dla kursantów nie jest kosztem szkolącego

autor: Patrycja Dudek19.10.2016, 16:00
Na rozprawie przed NSA jej pełnomocnik przekonywał, że wydarzenia i imprezy okołoszkoleniowe to marketing reklamowy, a nie wydatki na reprezentację

Na rozprawie przed NSA jej pełnomocnik przekonywał, że wydarzenia i imprezy okołoszkoleniowe to marketing reklamowy, a nie wydatki na reprezentacjęźródło: ShutterStock

Firma nie odliczy od przychodu atrakcji zapewnianych w ramach konferencji sprzedażowych i szkoleń produktowych – wynika z wyroku NSA.

Reklama


Sprawa dotyczyła znanej firmy kosmetycznej, która organizuje liczne konferencje sprzedażowe i szkolenia produktowe. Ponosi przy tym koszty nie tylko samych zajęć, ale i wydatki na zakwaterowanie, wyżywienie oraz na atrakcje dla uczestników, takie jak: zawody narciarskie, występy kapeli góralskich, koncerty towarzyszące kolacjom itp.

Firma sądziła, że wszystkie te wydatki może ująć w kosztach podatkowych, bo ich cel jest jeden – jest nim promocja sprzedaży produkowanych przez nią kosmetyków.

Nie zgodził się na to dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie. Stwierdził, że kosztem podatkowym są tylko wydatki na zajęcia merytoryczne. Pozostałe to – zdaniem fiskusa – reprezentacja, która jest wyłączona z kosztów uzyskania przychodu (zgodnie z art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy o CIT).


Pozostało jeszcze 59% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Zapoznaj się z regulaminem i kup licencję
Więcej na ten temat

Reklama


Artykuły powiązane

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane

Reklama