statystyki

Testowanie towarów: Bloger odliczy koszty, ale nie VAT

autor: Agnieszka Pokojska21.04.2016, 09:00; Aktualizacja: 21.04.2016, 09:08
Nie liczy się każdy rodzaj powiązania o charakterze pośrednim, lecz taki, który ma charakter oczywisty i bezpośredni

Nie liczy się każdy rodzaj powiązania o charakterze pośrednim, lecz taki, który ma charakter oczywisty i bezpośredniźródło: ShutterStock

Podatnik, który testuje nabyte towary, aby następnie opisać je w internecie, a przy tym zarabia na reklamach podobnych produktów, nie może odliczać VAT od zakupów. Nie mają one bowiem oczywistego i bezpośredniego powiązania z czynnościami opodatkowanymi – stwierdził bydgoski organ.

Reklama


Z pytaniem wystąpił podatnik, który od jakiegoś czasu prowadzi blog o tematyce lajfstajlowej w kategoriach: kultura i sztuka, moda męska, podróże, kulinaria, alkohol, technologia, dieta i sport, dziecko. Blog ilustrowany jest dużą liczbą zdjęć testowanych produktów, filmów itp. Jest prowadzony w celach komercyjnych, dlatego umieszczone są w nim reklamy firm współpracujących. Przykładowo gdy bloger pisze o akcesoriach dla dzieci, to obok tekstu pojawia się reklama podobnych produktów.


Pozostało jeszcze 75% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Więcej na ten temat

Reklama


Artykuły powiązane

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane

Reklama