statystyki

Testowanie towarów: Bloger odliczy koszty, ale nie VAT

autor: Agnieszka Pokojska21.04.2016, 09:00; Aktualizacja: 21.04.2016, 09:08
Nie liczy się każdy rodzaj powiązania o charakterze pośrednim, lecz taki, który ma charakter oczywisty i bezpośredni

Nie liczy się każdy rodzaj powiązania o charakterze pośrednim, lecz taki, który ma charakter oczywisty i bezpośredniźródło: ShutterStock

Podatnik, który testuje nabyte towary, aby następnie opisać je w internecie, a przy tym zarabia na reklamach podobnych produktów, nie może odliczać VAT od zakupów. Nie mają one bowiem oczywistego i bezpośredniego powiązania z czynnościami opodatkowanymi – stwierdził bydgoski organ.

Z pytaniem wystąpił podatnik, który od jakiegoś czasu prowadzi blog o tematyce lajfstajlowej w kategoriach: kultura i sztuka, moda męska, podróże, kulinaria, alkohol, technologia, dieta i sport, dziecko. Blog ilustrowany jest dużą liczbą zdjęć testowanych produktów, filmów itp. Jest prowadzony w celach komercyjnych, dlatego umieszczone są w nim reklamy firm współpracujących. Przykładowo gdy bloger pisze o akcesoriach dla dzieci, to obok tekstu pojawia się reklama podobnych produktów.


Pozostało 75% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane