statystyki

Odzież bez logo firmy to nie koszt

autor: Łukasz Zalewski07.03.2016, 16:00
Spółka wdrożyła procedurę, zgodnie z którą pracownikom kadry menedżerskiej oraz biurowym zostaną udostępnione ubrania z aktualnej kolekcji, oznaczone logo spółki

Spółka wdrożyła procedurę, zgodnie z którą pracownikom kadry menedżerskiej oraz biurowym zostaną udostępnione ubrania z aktualnej kolekcji, oznaczone logo spółkiźródło: ShutterStock

Ubiór służbowy może mieć charakter reklamowy, jeśli widać na nim znak przedsiębiorstwa. Spółka mogłaby go zaliczyć do kosztów, jeśli wykazałaby, że ma związek z przychodami – uznał NSA.

Reklama


Sprawa dotyczyła spółki zajmującej się sprzedażą odzieży i akcesoriów w sklepach zlokalizowanych w galeriach handlowych. Spółka twierdzi, że jedynym i najskuteczniejszym narzędziem promocji firmy są jej pracownicy, a więc wszyscy powinni nosić ubrania oznaczone marką firmy.

Spółka wdrożyła więc procedurę, zgodnie z którą pracownikom kadry menedżerskiej oraz biurowym zostaną udostępnione ubrania z aktualnej kolekcji, oznaczone logo spółki (ale tylko na metce, niewidocznej dla klientów). Ubrania są udostępniane pracownikom na okres ok. 6 miesięcy. Potem pracownicy mogą je odkupić. Spór sprowadzał się do tego, czy spółka może zaliczyć wydatki poniesione na zakup tych ubrań do kosztów uzyskania przychodu. Uważała, że ma takie prawo, ponieważ jej działania mają na celu reklamę i promocję towarów i w konsekwencji mają związek z osiąganymi przychodami.


Pozostało jeszcze 55% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Zapoznaj się z regulaminem i kup licencję
Więcej na ten temat

Reklama


Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane

Reklama