statystyki

Faktura musi określać, kiedy usługa jest świadczona

autor: Mariusz Szulc25.02.2016, 20:00; Aktualizacja: 01.03.2016, 08:33
Chodziło o portugalską spółkę z branży hotelarskiej.

Chodziło o portugalską spółkę z branży hotelarskiej. źródło: ShutterStock

Podatnik nie ma prawa do odliczania VAT, jeśli z faktur nie wynika jednoznacznie, w jakim okresie świadczono na jego rzecz usługi – wyjaśniła rzecznik generalna TSUE.

reklama


reklama


Jej opinia nie jest wiążąca dla Trybunału Sprawiedliwości UE, ale w praktyce sędziowie kierują się wskazówkami rzeczników. Z opinii wynika, że podatnik powinien przekonać kontrahenta do korekty faktury, która jest zbyt ogólna i nie wynikają z niej podstawowe informacje, np. o tym, kiedy usługa była świadczona. W przeciwnym razie nie odliczy VAT naliczonego.

Chodziło o portugalską spółkę z branży hotelarskiej. W latach 2008-2010 współpracowała ona z kancelarią prawną, a ta wystawiła z tego tytułu cztery faktury. Problemem okazał się ich opis. Kancelaria wykazała na fakturach „usługi prawne wykonane od 1 grudnia 2007 r. do dnia dzisiejszego”, „honoraria za usługi prawne wykonane od czerwca do dnia dzisiejszego” i „honoraria za usługi prawne wykonane do dnia dzisiejszego”.


Pozostało jeszcze 75% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub wykup dostęp
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Zapoznaj się z regulaminem i kup licencję

Polecane

reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Prawo na co dzień

Polecane

reklama