statystyki

Nowa ordynacja i tak najwcześniej za dwa lata

autor: Ewa Ciechanowska02.11.2015, 11:54; Aktualizacja: 02.11.2015, 12:38
Igor Bąkowski zastępca dyrektora Wydziału Nadzoru Prawnego w Śląskim Urzędzie Wojewódzkim

Igor Bąkowski zastępca dyrektora Wydziału Nadzoru Prawnego w Śląskim Urzędzie Wojewódzkimźródło: Dziennik Gazeta Prawna

Rozmowa z Igorem Bąkowskim, radcą prawnym, partnerem w Bąkowski Kancelaria Radcowska.

Reklama


Mimo że niedawno Sejm uchwalił, a prezydent podpisał nowelizację ordynacji podatkowej (Dz.U. poz. 1649), której przepisy (częściowo) wejdą w życie 1 stycznia 2016 r., to 13 października rząd przyjął kierunkowe założenia nowej ordynacji podatkowej przygotowane przez Komisję Kodyfikacyjną Ogólnego Prawa Podatkowego. Jedną z proponowanych zmian jest szerokie stosowanie nowoczesnych technik utrwalania obrazu i dźwięku przy prowadzeniu postępowań dowodowych. Czy zatem pisemne protokoły już znikną?

Proponowane wprowadzenie nowoczesnych technik utrwalania materiału dowodowego (nagrywanie obrazu i dźwięku) nie będzie tożsame z odejściem od dotychczas stosowanych pisemnych protokołów. Jak zapewniają autorzy zmian, nośniki utrwalające dokonane czynności dołączone do akt sprawy będą miały charakter subsydiarny. Będą bowiem uzupełnieniem, alternatywą dla pisemnych protokołów z przesłuchania bądź oględzin. Do organu prowadzącego postępowanie oraz uczestników postępowania będzie należała decyzja w zakresie metod utrwalania dowodów. W przypadku sprzeczności protokołu z nagraniem rozstrzygające będzie ostatnie z nich.


Pozostało jeszcze 72% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Więcej na ten temat

Reklama


Artykuły powiązane

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane

Reklama